Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


LucasArts

 

A cég története

 

A céget 1982 májusában alapították, a Lucasfilm Ltd. (George Lucas filmkészítő cége) játékfejlesztő részlegeként.

Lucas azt szerette volna, hogy cége a szórakoztatóipar más területein is jelen legyen, ezért az Atari-val együttműködve belekezdtek a játékfejlesztésbe.

Az együttműködés első eredményei olyan különleges akciójátékok voltak, mint például a Ballblazer és a Rescue on Fractalus!. Mindkét játék béta verziója kiszivárgott, pontosan egy héttel azután, miután az Atari megkapta a játékok védelem nélküli másolatát marketing vizsgálatra, így azok hónapokkal az eredeti megjelenés előtt elterjedtek. 1984-ben ezek a játékok megjelentek Atari 5200-ra is a Lucasfilm Games gondozásában. Otthoni számítógépekre nem jelentek meg egészen 1985-ig, amikor is az Epyx kiadta őket. A Lucasfilm ezt követő játékai a Koronis Rift és a The Eidolon voltak.

1990-ben Lucas cégeinek átszervezésekor a Lucasfilm játékrészlege a LucasArts Entertainment Company részévé vált, az Industrial Light & Magic-kel és a Skywalker Sound-dal együtt. Később az ILM és a Skywalker Sound egyesült Lucas Digital Ltd. néven, és az egykori játékrészleg hivatalos neve LucasArts lett.

 

 

Logó

 

Kép A Lucasfilm Games által használt logó az anyacég kissé megváltoztatott logója volt.

A hosszúéletű LucasArts logó, amit szívesen hívtak "Gold Guy"-nak (Arany Srác), 1991-ben mutatkozott be. A logón egy aranyszínű barlangrajz-szerű figura volt látható, amint egy lila "L" betűn állt, amelyben a cég neve volt olvasható. A figura a kezeit az égbe emelte és látszólag a felkelő nap volt mögötte. Egyesek szerint inkább egy szemre hasonlított, és a napsugarak inkább szempillák voltak. A logót 2005 végén megváltoztatták, így eltűnt a lila "L" betű, valamint az aranyszínű figurának is egy kerekebb változata szerepel rajta. A játékokban a figura néha cselekvéseket is végez, például fénykardot dob, vagy villámokat szór. A logó akár utalás is lehet George Lucas első filmjének a THX 1138-nek a zárójelenetére, ahol a főszereplő sziluettje látszik, amint felemeli kezeit napnyugtakor.

1998-ban a LucasArts megvádolta az egyik finn játékfejlesztő céget, a Remedy Entertainment-et, hogy a logójuk a LucasArts logójának felső részének másolata, és perrel fenyegették meg őket. Ekkor a Remedy már a logójuk áttervezésén dolgozott, így engedtek a LucasArts-nak, és nem sokkal később lecserélték a régi logójukat.

 

 

Kalandjátékok

 

 

A LucasArts első kalandjátéka a Labyrinth volt 1986-ban, amely a Lucasfilm Labirintus című filmjén alapult. Az ICOM Deja Vu című játéka ihlette az 1987-ben elkészült Maniac Mansion-t, amelyben bemutatkozott a SCUMM scriptnyelv, amit a későbbi LucasArts kalandjátékok nagyrésze is használt. Az ezt követő években olyan kalandjátékok jelentek meg, mint a Zak McKracken and the Alien Mindbenders (1988), Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure (1989) vagy a kritikusok által is dicsért, The Secret of Monkey Island (1990), melyek hozzásegítették a Lucasfilm Games-t hogy az egyik vezető kalandjáték-készítővé váljon. Általában a Sierra Online mellett a LucassArts-ot tartják a legnevesebb kalandjáték-készítőnek. A cég kalandjátékainak az 1990-es évek elején volt a virágkora, amikor olyan játékok születtek, mint a Monkey Island 2: LeChuck's Revenge (1991), az Indiana Jones and the Fate of Atlantis (1992) és a Maniac Mansion folytatása a Day of the Tentacle (1993).