Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


AT-AT

 

Kép

 

Adatok

  • Gyártó: Kuat Drive
  • Hossz: 20 m
  • Magasság: 15 m
  • Tömeg: 76 t
  • Hajtómű: 2 db Kuat Drive KD-XX
  • Fegyverzet: 2 db SFS-X5 nehéz lézer ágyú; 2 db SFS-X3 sugár ágyú

 

 

Célja

 

A Birodalmi Haderők egyik fegyverrendszere a hatalmas, páncélozott, csapatszállító lépegető. Stratégiai jelentőségét tekintve a Szárazföldi Erők kötelékében ezek a monstrumok ugyanazt a célt szolgálják, mint a Flottánál a csillagrombolók: a terrort. És nincs még egy szárazföldi gépezet, ami e célnak ilyen jól megfelelne. A köztársasági idők óta a Szövetség arzenáljában sincs semmi, ami csak egy kicsit is hasonlítana ezekhez a járművekhez. A 15 méter magas acélelefántok mint valami rég letűnt kor ködéből kilépő háborús istenek magasodnak a Galaxis csatamezői fölé.

 

 

Története

 

Az AT-AT-ok megszületését a repulzoros technológiát használó csapatszállítók alkalmazásának határai tették szükségessé. A lépegetők megjelenése előtt a szárazföldi csapatoknak, azok felszerelésének, az utánpótlásnak és az egészségügyi feladatokat ellátó egységek mozgatásának kizárólagos eszközei a repulzoros járművek voltak. Ám ezek alkalmazása néhol korlátokba ütközik.

Az olyan különleges földtani körülmények és felszíni hatások, mint a gravitációs mező ingadozása, a véletlenszerűen megjelenő mágneses kitörések és egyéb, előre nem kiszámítható anomáliák lehetetlenné teszik az ilyen meghajtással üzemelő gépek felhasználását. A Szárazföldi Haderőknek pedig egy minden világban, minden körülmények között bevethető szállító járműre volt szüksége. A megoldást egy rég elfeledett technológia újjáélesztése jelentette. Talán kevéssé közismert, hogy a Régi Köztársaság hadserege az egyszemélyes AT-PT terepjáró lövegeknél már alkalmazta a lépegető meghajtást. Ám a Köztársaság dicsőségével együtt ez és sok más akkor alkalmazott technológia is a múlt homályába veszett. A birodalmi mérnökök azonban leporolták múltbeli elődeik terveit és azokat egyesítve a kor legmodernebb technikájával, létrehoztak egy új lépegető rendszert.

 

 

Felépítése

 

A Kuat Drive tervezői egy gigantikus, lépegető erődöt hoztak létre, ami megkérdőjelezhetetlen hadászati erején kívül, azóta hatásos pszichológiai fegyverré is vált. Az AT-AT a szárazföldi csapatok által jelenleg használt nehéztüzérségi fegyverekkel jóformán sebezhetetlen. Ezt a védettséget részben a szerkezeti elemeket borító nehézpáncélzat, részben pedig a rendkívül hatékony ICI-S3-as Shield Side pajzsgenerátor és az ehhez kapcsolódó kétsoros fedést biztosító vetítő fejek adják. A hatalmas test mozgatását a törzs alá épített két nagyméretű hajtómű teszi lehetővé. A KD-XX jelzésű motorok megosztva kapcsolódnak a két pár láb csípőszervóihoz, akár 60 km/h sebesség elérésére is képessé téve a szerkezetet.

A "Hoth rajtaütés" óta a hajtóműrendszert ún. kétkörös biztonsági rendszerűre módosították. Vagyis az egyik motor üzemképtelenné válása esetén a másik képes átvenni annak szerepét és bár csökkent sebességgel, de mozgásban tartani a járművet. A lépegetők mozgatható fejében alakították ki a parancsnoki kabint. Ez egyben a pilóta és a tüzérek munkahelye is. A lépegetők fedélzeti fegyverzetének gerincét két darab, hatalmas SFS-X5-ös szinkronvezérelt lézerágyú adja. Ezen kívül még a fej két oldalán elhelyezett, egymástól függetlenül célra tartható, közepes erejű SFS-X3-as sugárágyú alkotja a fegyverzet részét.

A tüzérek munkáját és az ágyúk vezérlését egy új fejlesztésű, 360 fokos látómezőt biztosító holografikus célzó rendszer és egy modern tűzvezető számítógép segíti. A jobbra és balra 90, fel és le 30 fokban elmozdulni képes fejrész széles tűzzóna kialakítását teszi lehetővé. A lépegetők a hatalmas törzsben kialakított raktérben max. 40 teljes fegyverzetű katonát és 5 db robogót képesek szállítani. Az AT-AT-ok példátlan szállítókapacitását mutatja, hogy a raktér negyed óra alatt elvégezhető módosításával abban akár 2 db felderítő AT-ST lépegető is elhelyezhető.

Ezek a hatalmas csapatszállítók alkotják a Birodalom szárazföldi célpontok ellen végrehajtott támadásainak ékét. Bevetésük az első vonalban, a biztosításukat végző repulzoros technika előtt történik. A célterületre telepítésüket gigantikus méretű teherszállító bárkákkal és komphajókkal oldják meg. A lépegetők egyes alkatrészeit nem egy helyen, hanem különböző, az egyes alkatrészekre szakosodott gyárakban állítják elő. Az összeszerelést szigorú minőségellenőrzés mellett a Kuat Drive hajógyár szerelőüzemeiben végzik. Ez részben a biztonsági, minőségi követelmények kielégítését, részben a gyártási technológia védelmét szolgálja. Ilyen ismert üzemek vannak a Kuat-on, a Caridán és a Belderon rendszerben is. A Szövetségi hírszerzés gyanúja szerint azonban ezek csak amolyan fantom üzemek, a valódi összeszerelést végző gyárak helye egyelőre még ismeretlen.